Süti beállítások

Amit felnivásárláskor tudni kell

Alufelni vásárláskor mindig előre győződjön meg róla, hogy a kereskedés által megadott ár magába foglalja-e a szükséges kiegészítőket! Gyakran tapasztaljuk műhelyünkben, hogy interneten vásárolt felnik átvétele és kifizetése után, felszereltetéskor szembesül vele a vásárló, hogy a fenti kiegészítőket nem kapta meg, így a felniket nem tudjuk felszerelni az autóra, utólagos beszerzésük pedig újabb tízezres kiadást jelent.

Cégünk alufelni webáruházában ez nem fordulhat elő, mi minden eladáskor telefonon pontosítunk Önnel, és az alufelnihez elküldjük a felszereléshez szükséges kiegészítőket, a webáruházban feltüntetett árban!

Műszaki tudnivalók:

A felnik alapvető beazonosítási számai a következők:

példa:

7,5 J x 17, 5 x 112, ET 35

ahol:


7,5Jx17


amelyből az első szám (7,5J) a felni szélessége collban mérve

a második szám (17) a felni átmérője collban mérve. Ez mutatja egyébként, hogy hány collos gumiabroncsot lehet a felnire szerelni.


5x112


Ez a paraméter adja meg, hogy az adott felnit hány csavar fogja fel a kerékagyra, (jelen esetben 5 csavar), és hogy a felnit rögzítő csavarok által meghatározott kör átmérője 112 mm, ez az az ún. osztókör.

Az ET-szám vagy másképpen besajtolási mélység jelentése: a felni függőleges felezési síkjának és kerékagyra való felfekvési síkjának milliméterben mért távolsága.

Ez elsőre kissé bonyolultnak tűnhet, nézzük meg egy ábrán hogy is néz ki a valóságban:


ahol:

A = az a távolság, amit az ET érték ad meg (milliméterben adjuk meg, és akár negatív érték is lehet)
B = A felni szélessége (1 coll = 25.4 mm)
C = A felni szélességének középvonala
D = Rögzítési felület

A kerékcsavarokról:



Különböző autómárkáknál eltérőek a felszereléshez szükséges csavarok (menetemelkedés, hosszúság, rádiuszos, vagy kúpos, stb... ).

Általában ugyanazon autónál is eltérőek a könnyűfém felnihez, és az acélfelnihez szükséges csavarok. Tehát hiába van gyári csavarunk a gyári acéltárcsánkhoz, ez közel sem biztos, hogy alkalmas lesz az alufelnik felszereléséhez!

Kérje kollégánk segítségét a 06 30 8 544 566 telefonszámon!

Központosító gyűrű:


Alumíniumból, vagy műanyagból készítik, ez tehermentesíti és a központosítja az alufelnit. Autótípusonként változik a mérete, ez szűkíti le a felni agyközepét az autónkhoz szükséges méretre.

Sokszor előfordul alufelnik vásárlásakor, hogy központosító gyűrűre is szükségünk lesz ahhoz, hogy a felszerelt kerék tökéletesen illeszkedjen a kerékagyhoz! Ha ezt nem építjük be, akkor menet közben erőteljesen rázkódni fog a kormány, ráadásul enélkül az autó tömegét nem a futómű, hanem a felfogató csavarok hordozzák, ami súlyos veszélyhelyzetet is okozhat, hisz a kerékcsavarokat nem erre tervezték!


Mit kell szem előtt tartani új abroncsok és felnik vásárlásakor?

A megfelelő  felni kiválasztása nem egyszerű feladat, ugyanis számtalan eltérő található a piacon. A kerekeknek nem csak az autó dizájnjához kell megfelelni, hanem az összes jogi és biztonsági követelményeknek is.

Az alábbi szempontokat érdemes átgondolni:

 

A kerék színe

A kerekünk lehet fényes vagy matt, egyszínű vagy többszínű, csíkos, pontozott, exkluzív, kerámiabevonatú. A legfontosabb kérdés eldönteni, hogy melyik az a könnyűfém, amelyik a legalkalmasabb az autónkra.

A fekete színű felni kihozza egy autó színét, egy tűzpiros, vagy sárga karosszéria szürke felnivel párosítva fantasztikusan vonzza a figyelmet.

A mostani legmodernebb színválasztás a szürke, vagy a matt grafit bevonat. Ezek a tónusok a felni kontúrvonalait és kialakítását erősítik és kiváló kontrasztot ad az autó kinézetéhez. Azok a tulajdonosok, akik a csillogást helyezik előtérbe, tökéletes választás lehet a számukra a polír, vagy magasfényű keréktárcsa.

Kerékméret

Minden gépjármű egyedi műszaki követelményekkel rendelkezik, melyek meghatározzák a könnyűfém tárcsák kiválasztását. Jelenleg a könnyűfém felnik 13-30 hüvelykes méretben érhetők el (1 hüvelyk 2,54 cm-nek felel meg).

A nagyobb felnivel rendelkező autók vizuális élmény mérőegysége is. Szélesebb gumiabroncsokkal száraz úton lévő közlekedésnél, a nagyobb felnik javítják az autó úttartását és sportos vezetést biztosít.

Definíciók

Offset (rövidítve: ET)

Az a millimétert jelölő távolság, amely a felni középvonala és belső felfekvési felülete között található. Az ET negatív, ha felület bentebb esik, mint a felni középvonala, a kerék szélessége, a felni külső felülete kintebb, illetve az ET pozitív, ha bentebb található a sárvédő íve alatt.

ECE

Az ECE az Economic Commission for Europe rövidítése, jelölése pedig egy nagy "E" betű, mögötte egy sorszámmal. A szám azt az országot mutatja, amelyben a terméket jóváhagyták. (Például: E1 = Németoszág)

Ha egy alkatrész ECE jelöléssel rendelkezik, az azt jelenti, hogy az összes előírt vizsgálatot és engedélyt elvégeztek rajta.

Kerékagy

A kerékagy a tengelyvégeken található és a kerék, a kerékcsapágy, a fék, továbbá a tengelyek közötti kapcsolatért felelős.

Felniközép

A felniközép a kerék központi szerelőnyílását fedi le. Védelmi szempontok mellett dekorációs elemként is van szerepe és legtöbb esetben a gépjármű márkájának logója szerepel rajta.

TPMS

A TPMS, amely egy abroncsnyomás-ellenőrző rendszer, 2014. november óta kötelező minden új személygépkocsiban. Ez a rendszer menet közben ellenőrzi a keréknyomást és jelzi a vezetőknek az esetleges nyomás problémákat. Ezzel a rendszerrel nő a vezetési biztonság és segít elkerülni a baleseteket, valamint az üzemanyag-megtakarítás céljából is előnyös eszköz.

Két TPMS fajta van, az egyik a közvetett a másik a közvetlen rendszer. A közvetett rendszer a meglevő EPS/ABS érzékelőket használja, a közvetlennek nyomásérzékelői vannak a kerekekben, ezáltal pontosabb méréseket eredményez.

Kerékösszetartás

A kerékösszetartás két oldalon levő kerekek egymáshoz mért elhelyezkedését jelenti, amely a haladási iránnyal nem egészen párhuzamos. A nem jól beállított kerékösszetartás rendszerint okozhat eltérő abroncskopást, továbbá kiegyensúlyozatlan haladást és kanyarodást.

 TÜV

A Technical Inspection Association, rövidítve TÜV, a világ egyik vezető független vizsgáló, tanúsító és minőségbiztosító szervezete a műszaki szolgáltatások területén. A TÜV gyakori biztonsági ellenőrzéseket hajt végre. Ha egy alkatrész minden teszten átmegy, csak akkor kaphatja meg a „TÜV jelzést”. A TÜV az abroncsokat még a gyártás előtt ellenőrzi, mielőtt kiadná az előírt tanúsítványokat.